http://www.transporttm.pl/news/386/17/Szczecin-za-hybrydami-Solaris

Autobusy

Szczecin za hybrydami Solaris

02-03-2018

Przedstawiciele Solaris Bus & Coach podpisali z władzami Szczecina, kontrakt dotyczący 16 Urbino z szeregowym napędem hybrydowym. Umowa została podpisana w jednym z nowo dostarczonych pojazdów w obecności Piotra Krzystka, prezydenta Szczecina.



.

Zamówienie dotyczy 8 pojazdów przegubowych i 8 solowych 12-metrowych. To największe, po Pabianicach, tegoroczne zamówienie na niskoemisyjne autobusy hybrydowe produkowane w Bolechowie.

Ekologiczny napęd umożliwia znaczne obniżenie zużycia paliwa i emisji szkodliwych substancji do atmosfery. Jest to możliwe dzięki silnikowi elektrycznemu, zasilanemu z magazynu energii. Ten z kolei jest ładowany z generatora prądu, napędzanego silnikiem wysokoprężnym o pojemności zaledwie 4,5 litra (dla pojazdu 12-metrowego). W nowym hybrydowym Urbino Solaris oferuje funkcję zero emission, upodabniającą go do autobusów elektrycznych. Dzięki systemowi Stop-and-Go silnik spalinowy wyłącza się podczas postoju na przystanku i otwarciu drzwi, natomiast włącza się zaraz po wyczerpaniu energii w superkondensatorach. Oprócz tego zamontowano GPS wraz z odpowiednim oprogramowaniem, które umożliwia uruchomienie funkcji Arrive-and-Go. Funkcja ta wyłącza dodatkowo silnik spalinowy już podczas podjeżdżania autobusu do przystanku. To ekologiczne rozwiązanie, wg testów, jest w stanie zaoszczędzić do 20% paliwa w porównaniu z analogicznym pojazdem z konwencjonalnym napędem.

Cicha praca powoduje również znaczne zmniejszenie hałasu w zatłoczonych centrach miast. Tylko w ostatnich tygodniach Solaris dostarczył lub zakontraktował na polskim rynku łącznie 127 autobusów hybrydowych. Jeszcze w 2017 r. do Kielc i Tomaszowa Maz. dostarczono po 25 ekologicznych pojazdów. Zamówienia złożyły Czechowice-Dziedzice, Legnica, Luboń, Oświęcim, Pabianice, Piła, Płock, Pobiedziska, Świnoujście, teraz dołączył do nich Szczecin.