http://www.transporttm.pl/news/369/18/1000-gazowych-IVECO-dla-Transports-Jacky-Perrenot

Pojazdy ciężarowe

1000 gazowych IVECO dla Transports Jacky Perrenot

01-02-2018

Na konferencji prasowej IVECO w trakcie targów Solutrans firma Transports Jacky Perrenot, jedno z największych przedsiębiorstw transportowych w Europie, poinformowała o złożeniu zamówienia na 250 Stralisów NP. Prawie 200 z nich będzie wyposażone nowe silniki IVECO Cursor 13 NP o mocy 460 KM.



W ub. roku w Madrycie producent przyjął zamówienie na 250 Stralisów NP z 400 konnymi silnikami. Nowe, złożone tuż po pierwszej publicznej prezentacji Stralisa NP 460 KM, stanowi nowy kamień milowy we wprowadzaniu nowych źródeł energii w transporcie. Do końca roku Transports Jacky Perrenot będzie eksploatować prawie 550 Stralisów NP. To rekord i początek realizacji celu: 1000 samochodów z silnikami na gaz do 2020 r.

Transports Jacky Perrenot jest jednym z liderów francuskiej branży transportowej. Firma, założona w 1945 r., od 1960 r. jest klientem IVECO (wówczas UNIC). Obecnie dysponuje flotą 7 tys. pojazdów, w tym 4 tys. ciągników i podwozi. Dominującą marką jest IVECO, reprezentowana przez ponad 1,8 tys. pojazdów, w tym 850 ciągników siodłowych. Poszukując efektywnych rozwiązań środowiskowych wyzwań w transporcie, Transports Jacky Perrenot już w 2012 r. wybrała gaz ziemny i biometan jako alternatywę dla oleju napędowego. W przypadku naczep, również kierując się względami ekologii, połączyła napęd LNG z technologią ciekłego azotu w układzie chłodniczym. Po rozwoju sektora przewozów spożywczych, następnym krokiem będzie transport budowlany.

Tysiąc gazowych zestawów za 2 lata, to plan Transports Jacky Perrenot i dobry przykład dla innych.

Gruszka ekologicznej betonomieszarki Oxygene ma napęd elektryczny, z baterii ładowanych głównie drogą rekuperacji energii przy hamowaniu. Silnik gazowy jest o ok. 50% cichszy niż diesel.

Na Solutrans debiutowała także pierwsza hybrydowa betonomieszarka elektryczno-gazowa (CNG), zaprojektowana we współpracy z IVECO i CIFA dla dostawcy betonu VICAT. Samochód na podwoziu Stralis X-WAY CNG może przewozić 8 m3 betonu praktycznie bez emisji CO2, cząstek stałych i hałasu. Konfiguracja 8x2/6 z 3 osiami sterowanymi idealnie sprawdza się w obsłudze miejskich placów budowy. Kolejna nowość to gazowy Stralis-chłodnia wyposażony w agregat napędzany silnikiem zasilanym CNG, owoc 2-letniej współpracy Carrier i IVECO. W przypadku korzystania z biometanu rozwiązanie to jest ciche i efektywne energetycznie, a także całkowicie niezależne od paliw kopalnych. Sprężony gaz ziemny ze zbiorników na podwoziu zasila również agregat chłodniczy. Pojazd był testowany przez Petit Forestier.