http://www.transporttm.pl/news/362/18/KH-KIPPER-20-lat-dobrej-roboty

Pojazdy ciężarowe

KH-KIPPER: 20 lat dobrej roboty

24-01-2018

KH-KIPPER powstała 20 lat temu. W 1998 r., pierwszym roku działania, z zakładu w Kajetanowie k. Kielc wyjechało 16 wywrotek. Załogę stanowiło wtedy kilkanaście osób.



Jeszcze kilkadziesiąt lat temu w Kielcach działały znane w całej Polsce zakłady, m.in. SHL, gdzie powstawały motocykle, a także zabudowy na podwoziach Jelcz i Star. W 1978 r. rozpoczął tam pracę Konstanty Kamionka, młody konstruktor cystern i dystrybutorów. Chociaż zdobywał cenne doświadczenie i powierzano mu coraz bardziej odpowiedzialne projekty, chciał sam decydować o produkcie. Pracował w SHL przez 17 lat, do 1993 r., gdy wraz z kolegami założył firmę Kamarg remontującą cysterny. Następnie przez 4 lata był szefem produkcji w Schmidt Polska. Tuż przed odejściem założył spółkę KH-KIPPER. Partnerem był Cornelis Harrewijn, dyrektor techniczno-produkcyjny Schmidt. Pierwszy człon nazwy KH powstał od nazwisk Kamionka i Harrewijn, drugi to słowo „kipper”, powszechnie używane, podobnie brzmiące w Polsce i wielu innych krajach. Te elementy i zarys wywrotki znalazły się w firmowym logo.

Po pewnym czasie KH-KIPPER zyskała kolejnego holenderskiego wspólnika Maartena Vinkesteijna. W 1999 r. Cornelis Harrewijn miał ciężki wypadek samochodowy i nie wrócił do pracy, ale wcześniej udało mu się przekazać Konstantemu Kamionce nowe spojrzenie na przedsiębiorczość, nauczyć podejmowania ryzyka związanego z prowadzeniem firmy i działalności gospodarczej, jakiej wówczas w Polsce nie było. Żona szefa, Zofia Aleksandrowicz-Kamionka, pracowała ponad 20 lat na Politechnice Świętokrzyskiej jako wykładowca informatyki. Gdy jej pomoc stała się niezbędna w firmie, po uzupełnieniu wykształcenia pełniła obowiązki głównej księgowej, a później dyrektora finansowego. Zaangażowane są także dzieci. Andrzej, obecnie prezes KH-KIPPER, jest absolwentem Wydziału Elektrycznego Politechniki Świętokrzyskiej. Zaczął pomagać w rodzinnej firmie jeszcze jako uczeń Technikum Elektrycznego. Również córka Anna i jej mąż Tomasz Biel pracują w KH-KIPPER. Oboje ukończyli Politechnikę Świętokrzyską. Anna jest zastępcą dyrektora finansowego, a Tomasz wiceprezesem i dyrektorem ds. produkcji.

Zakład produkcyjny w Kajetanowie to jednocześnie siedziba KH-KIPPER.

Firma dysponuje specjalistycznymi maszynami do cięcia i gięcia stali oraz robotem spawalniczym. Kompletny park maszynowy i własne biuro konstrukcyjne pozwalają na elastyczne podejście do realizacji projektów.

Tegoroczna nowość KH-KIPPER -zabudowa kopalniana W1MV.

Pracownicy KH-KIPPER przy 13-tysięcznej zabudowie

Siedziba KH-KIPPER od początku mieściła się w Kajetanowie pod Kielcami. Najpierw był to obiekt dzierżawiony, w 2001 r. odkupiono 2,5-hektarowy teren z halą o powierzchni 1000 m2. W 2003 r. uruchomiono drugą nowoczesną halę produkcyjną. W tym samym roku zakład opuściła pierwsza zabudowa tylnozsypowa half-pipe, obecnie najpopularniejszy produkt KH-KIPPER. W 2007 r. dokupiono obiekt w Skarżysku-Kamiennej. Oba zakłady są podzielone funkcjonalnie. W Skarżysku-Kamiennej są produkowane ramy i skrzynie, przewożone następnie do Kajetanowa i poddawane dalszemu przetwarzaniu. Trzecią halę produkcyjną w Kajetanowie o powierzchni 2500 m2 uruchomiono również w 2007 r.

W 2011 r. powstała nowoczesna hala serwisowa. Obsługa zabudów jest wykonywana przez serwisantów KH-KIPPER dysponujących mobilnym warsztatem oraz autoryzowane zewnętrzne serwisy w kraju i za granicą.

W parze ze wzrostem produkcji i rozbudową zakładów idzie wzrost zatrudnienia: obecnie to ponad 400 pracowników. Wielu jest w firmie od początku istnienia. KH-KIPPER współpracuje także ściśle z Politechniką Świętokrzyską, lokalna uczelnia wykonuje badania czy obliczenia. Wielu studentów i absolwentów znajduje także w KH-KIPPER praktyki lub zatrudnienie.

Kraje rozwinięte Europy to obecnie główny rynek zbytu. Z zakładów KH-KIPPER co tydzień wyjeżdża około 30 zabudów, roczna produkcja wynosi około 1,5 tys. wywrotek, przyczep, naczep i urządzeń hakowych. Średnie roczne obroty oscylują w granicach 120 mln zł. KH-KIPPER jest wiodącym producentem zabudów-wywrotek na podwozia powyżej 12 t DMC. Znajdują one odbiorców w Europie, Azji, Afryce, Ameryce Południowej czy Australii i Oceanii. Światowe wystawy motoryzacyjne i budowlane, jak IAA w Hanowerze, Bauma w Monachium, Comtrans i Mining World w Moskwie to imprezy, na których KH-KIPPER stale prezentuje nowości.

Kamionka Konstanty, założyciel firmy KH-KIPPER, a obecnie Doradca Zarządu.

Andrzej Kamionka, prezes KH-KIPPER.

Tomasz Biel, wiceprezes i dyrektor ds. produkcji KH-KIPPER.

 

Ci, bez których KH-KIPPER nie mogłaby działać tak sprawnie: kluczowi klienci, dostawcy podwozi i podzespołów na gali 20-lecia.

Strategia firmy opiera się na ciągłym ulepszaniu produktów i poszerzaniu oferty, wiele pojazdów jest co roku doskonalonych. Kompletny park maszynowy oraz własne biuro konstrukcyjne i dział handlowy pozwalają na elastyczne podejście do projektów. Wyposażenie obejmuje m.in. zrobotyzowane spawanie, wycinanie laserowe, obróbkę skrawaniem sterowaną numerycznie czy kształtowanie elementów przez toczenie i walcowanie. KH-KIPPER stosuje wyłącznie materiały i komponenty najwyższej jakości.

Dwadzieścia lat istnienia to ważne wydarzenie i powód do dumy. Długa lista produktów i klientów jest potwierdzeniem, że zabudowy KH-KIPPER charakteryzują się jakością, jakiej użytkownicy potrzebują. Jubileusz to także impuls do podejmowania nowych decyzji i snucia planów rozwojowych co do nowych produktów, rynków zbytu czy rozbudowy bazy produkcyjnej. Cieszy, że jubileuszowy rok jest też dla firmy rekordowy, najlepszy w całej historii pod względem wartości sprzedaży i liczby wyprodukowanych jednostek. Na 2018 r. zaplanowano 1,8 tys. wyrobów.

4/2018

 

 

 

 

 

 

Odwiedź także: VANZABUDOWCY