http://www.transporttm.pl/news/308/17/Ponad-3-miliony-kilometrow-elektrycznych-Solarisow

Autobusy

Ponad 3 miliony kilometrów elektrycznych Solarisów

20-09-2017

Autobusy elektryczne wyprodukowane przez Solaris Bus & Coach pokonały łącznie ponad 3 mln km od momentu dostarczenia do klienta pierwszego pojazdu bezemisyjnego.



.

.

Pierwsze kroki w kierunku elektromobilności Solaris postawił w 2001 r., prezentując trolejbus Trolino. W 2006 r. zaprezentował pierwszy w Europie seryjny autobus z napędem hybrydowym Solaris Urbino hybrid, a pierwszy w pełni elektryczny pojazd wyprodukowany pod Poznaniem ujrzał światło dzienne w 2011 r. Premierowy wówczas Urbino 8,9 LE electric znalazł stałe miejsce w ofercie, w 2013 r. ruszyła seryjna sprzedaż, pierwszy elektryczny Solaris trafił do Klagenfurtu w Austrii. Obecnie po europejskich drogach porusza się blisko 80 elektrobusów z logo zielonego jamnika, a liczba ta szybko rośnie. Oprócz Austrii, można je spotkać w Szwecji, Finlandii, Niemczech, Hiszpanii i oczywiście w Polsce. Od 2013 r. te pojazdy pokonały łącznie 3 mln km, obsługując trasy zróżnicowane pod względem ukształtowania terenu, obłożenia pasażerskiego i warunków klimatycznych, od mroźnej Skandynawii po upalną Katalonię. Autobusy bateryjne Solaris wykazały się wysoką jakością i równie wysokim stopniem sprawności technicznej.

Propagując ekologiczną technologię, polski producent trafia w zapotrzebowanie firm transportu publicznego w całej Europie. Najlepszym dowodem są kolejne zamówienia na ponad 100 autobusów elektrycznych złożone w Bolechowie. W najbliższym czasie będą realizowane kontrakty na dostawy bateryjnych Solarisów m.in. do Włoch, Niemiec, Francji, Norwegii, Rumunii i Polski. Są wśród nich pierwsze na świecie elektrobusy przystosowane do poboru krwi, zamówione przez Regionalne Centrum Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa w Katowicach.

Od momentu premiery pierwszego elektrycznego Solarisa oferta pojazdów bezemisyjnych znacznie się powiększyła. Obecnie klienci mogą wybrać spośród kilku wersji długości (8,9, 12, 18 i 18,75 m) i sposobu ładowania (plug-in, pantograf, ładowanie indukcyjne i zwiększające zasięg wodorowe ogniwo paliwowe). Bolechowski producent oferuje do ekologicznych pojazdów dwa rodzaje baterii: High Power lub High Energy, a także dwa sposoby przekazywania napędu, może do tego służyć oś elektryczna ze zintegrowanymi silnikami lub silnik centralny. Dzięki temu, oraz przeprowadzonemu na życzenie klienta studium wykonalności, każdy autobus elektryczny Solaris to pojazd szyty na miarę i dopasowany do potrzeb każdego z odbiorców. Co najważniejsze, wszystkie te rozwiązania zostały już sprawdzone w praktyce w pojazdach dostarczonych do klientów.

6/2017

SDR 2016

FILM

 

 

 

 

 

Wydawnictwo: AUTO Technika Motoryzacyjna
Odwiedź także: Van Ekstra