http://www.transporttm.pl/news/261/16/Faymonville-Group-przejmuje-COMETTO

Faymonville Group przejmuje COMETTO!

28-03-2017

Na początku marca doszło do ważnego wydarzenia w niszowym światku producentów środków transportu ładunków ponadwymiarowych. Faymonville, z siedzibą w Luksemburgu, a zakładami także w Belgii i w Polsce, osiągnął porozumienie w sprawie nabycia 100% udziałów Industrie Cometto S.p.A z w Borgo San Dalmazzo w północnych Włoszech.



Założona w 1954 r., Cometto jest nie mniej znanym producentem sprzętu do ciężkich przewozów, cenionym zwłaszcza za moduły transportowe, w tym samobieżne. Firma dostarcza specjalne rozwiązania do przemieszczania najcięższych elementów, m.in. konstrukcji statków i instalacji przemysłowych. Cometto zasłynęła na świecie w latach 80. jako dostawca modułów transportowych dla NASA, przewożących wahadłowce, i rakiety nośne programu Ariane w latach 90. Kilka lat temu Feber podejmował próby zbliżenia jej do polskiego rynku, ale Włosi twardo trzymali się swoich wysublimowanych, jednostkowych rozwiązań i źle na tym wyszli. Ostatnie lata nie były pomyślne dla firmy.

„Decyzja podjęta w ostatnich dniach przez spółkę Cometto, przekazania zakładu Borgo San Dalmazzo do wielonarodowej rodziny belgijskiego Faymonville, ma na celu zabezpieczenie przyszłości firmy i ochronę obecnego poziomu zatrudnienia. Choć trudna i bolesna, wydaje się jedynym możliwym sposobem, by przejść do odbudowy po stagnacji przychodów i nadać firmie nowy impuls wzrostu. Umowa przewiduje zmianę własności w kwietniu 2017. Pomimo nadwyżki budżetu w 2016 r., w ostatnich latach Cometto S.p.A. doświadczyło dramatycznego spadku obrotów (z ponad 40 mln euro do poniżej 30 mln), co w konsekwencji spowodowało redukcję zatrudnienia z ponad 200 do 150 pracowników i groźbę dalszych zwolnień. Przyczyny tej negatywnej tendencji to mniejsze obroty zarówno u tradycyjnych klientów, jak również po stronie nowych rodzin produktów opracowanych, by to zrekompensować! Pierwotny zamiar przejęcia przez Faymonville ok. 50% udziałów Cometto S.p.A uznano za nieopłacalny. Połączenie dwóch różnych struktur wymagałoby bardzo złożonego zarządzania przedsiębiorstwem w celu zdefiniowania nowych priorytetów i wprowadzenia nowych metod pracy, zgodnych z tymi, jakie są w Faymonville. Struktura korporacyjna ułatwi osiągnięcie w jak najkrótszym czasie najlepszych wyników, a w konsekwencji wzrostu obrotów i zatrudnienia w obu firmach."- wyjaśnił Leonardo Ghinamo, prezes Cometto S.P.A.

Łącząc Faymonville z Cometto, Grupa Faymonville inwestuje w nowe segmenty produktów i uzupełnia swoją ofertę o moduły samojezdne. Rodzina produktów Faymonville zaczyna się od marki MAX Trailer, po którą są produkowane naczepy o ładowności 15-60 t. Faymonville jest specjalistą ds. rozwiązań transportowych od 30 do 1000 t. Integracja Cometto z Faymonville będzie korzystna dla obu firm: Faymonville połączy swoją wiedzę o procesach produkcyjnych z know-how Cometto w segmencie modułów samobieżnych.

Zarządzanie jakością Faymonville będzie oddziaływać nie tylko na produkcję, ale również na badania i rozwój, świadczenie usług na całym świecie i dostawy części zamiennych, by zapewnić klientom najlepsze produkty i najwyższą jakość usług. „Wynikiem będą wyższe zdolności produkcyjne i poprawa jakości. To przejęcie znacząco zwiększy naszą pozycję rynkową "- cieszy się Alain Faymonville, prezes Grupy Faymonville. Dzięki temu przejęciu Grupa może zaoferować swoim klientom środki transportu ładunków od 15 do 15 000 t, a nawet cięższych.

CiężarówkiCzytaj wszystkie
20-09-2017

Logistyka przyjazna środowisku

Lider niskoemisyjnego transportu towarów, spółka z branży TSL No Limit i Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych nawiązały strategiczną współpracę w zakresie promocji paliw alternatywnych w logistyce.

12-09-2017

Dartom kupuje kolejne Renault Trucks T

Przekazanie symbolicznego kluczyka: prezes Szumacher w otoczeniu dyrektora handlowego Renault Trucks Jacka Kurzawy (z lewej) i Andrzeja Barburskiego odpowiedzialnego za klientów flotowych.

29-03-2017

Lotniskowy olbrzym z silnikami Scania

Scania dostarcza silniki do nowoczesnego lotniskowego pojazdu ratowniczo-gaśniczego Striker 8x8. Potężny ośmiokołowiec produkcji Oshkosh Corporation może pomieścić 17 000 l wody. Pojazd zostanie wprowadzony do użytku w kwietniu. Oshkosh jest znanym producentem ciężkich pojazdów użytkowych dla wojska, straży pożarnej i służb ratowniczych.
28-03-2017

Faymonville Group przejmuje COMETTO!

Na początku marca doszło do ważnego wydarzenia w niszowym światku producentów środków transportu ładunków ponadwymiarowych. Faymonville, z siedzibą w Luksemburgu, a zakładami także w Belgii i w Polsce, osiągnął porozumienie w sprawie nabycia 100% udziałów Industrie Cometto S.p.A z w Borgo San Dalmazzo w północnych Włoszech.

25-09-2017

Duże zamówienie na autobusy elektryczne Volvo

Autobusy, które będą kursować w Trondheim są całkowicie bezemisyjne, a zużycie energii jest o około 80% niższe niż w porównywalnych autobusach z napędem dieslowskim.

20-09-2017

Ponad 3 miliony kilometrów elektrycznych Solarisów

Autobusy elektryczne wyprodukowane przez Solaris Bus & Coach pokonały łącznie ponad 3 mln km od momentu dostarczenia do klienta pierwszego pojazdu bezemisyjnego.

25-09-2017

Solaris otwiera centrum logistyczne części zamiennych

Solaris ma „własną” linię części zamiennych Optiine, przeznaczoną do autobusów marki po okresie gwarancji. Są tańsze, a jednocześnie zapewniają najwyższą jakość i bezpieczeństwo eksploatacji.
20-09-2017

BMZ Poland otwiera nową fabrykę

Producent baterii BMZ Poland uruchomił oficjalnie 18 września nową fabrykę w Gliwicach. Będzie ona wytwarzać m.in. rozwiązania dla przemysłu motoryzacyjnego. Warta ponad 9 mln euro inwestycja zajmuje ponad 12,3 tys. m2 nowoczesnych hal produkcyjnych, magazynów, jak i laboratoriów badawczych i biur, będących nową siedzibą firmy.

6/2017

SDR 2016

FILM

 

 

 

 

 

Wydawnictwo: AUTO Technika Motoryzacyjna
Odwiedź także: Van Ekstra