http://www.transporttm.pl/news/261/16/Faymonville-Group-przejmuje-COMETTO

Faymonville Group przejmuje COMETTO!

28-03-2017

Na początku marca doszło do ważnego wydarzenia w niszowym światku producentów środków transportu ładunków ponadwymiarowych. Faymonville, z siedzibą w Luksemburgu, a zakładami także w Belgii i w Polsce, osiągnął porozumienie w sprawie nabycia 100% udziałów Industrie Cometto S.p.A z w Borgo San Dalmazzo w północnych Włoszech.



Założona w 1954 r., Cometto jest nie mniej znanym producentem sprzętu do ciężkich przewozów, cenionym zwłaszcza za moduły transportowe, w tym samobieżne. Firma dostarcza specjalne rozwiązania do przemieszczania najcięższych elementów, m.in. konstrukcji statków i instalacji przemysłowych. Cometto zasłynęła na świecie w latach 80. jako dostawca modułów transportowych dla NASA, przewożących wahadłowce, i rakiety nośne programu Ariane w latach 90. Kilka lat temu Feber podejmował próby zbliżenia jej do polskiego rynku, ale Włosi twardo trzymali się swoich wysublimowanych, jednostkowych rozwiązań i źle na tym wyszli. Ostatnie lata nie były pomyślne dla firmy.

„Decyzja podjęta w ostatnich dniach przez spółkę Cometto, przekazania zakładu Borgo San Dalmazzo do wielonarodowej rodziny belgijskiego Faymonville, ma na celu zabezpieczenie przyszłości firmy i ochronę obecnego poziomu zatrudnienia. Choć trudna i bolesna, wydaje się jedynym możliwym sposobem, by przejść do odbudowy po stagnacji przychodów i nadać firmie nowy impuls wzrostu. Umowa przewiduje zmianę własności w kwietniu 2017. Pomimo nadwyżki budżetu w 2016 r., w ostatnich latach Cometto S.p.A. doświadczyło dramatycznego spadku obrotów (z ponad 40 mln euro do poniżej 30 mln), co w konsekwencji spowodowało redukcję zatrudnienia z ponad 200 do 150 pracowników i groźbę dalszych zwolnień. Przyczyny tej negatywnej tendencji to mniejsze obroty zarówno u tradycyjnych klientów, jak również po stronie nowych rodzin produktów opracowanych, by to zrekompensować! Pierwotny zamiar przejęcia przez Faymonville ok. 50% udziałów Cometto S.p.A uznano za nieopłacalny. Połączenie dwóch różnych struktur wymagałoby bardzo złożonego zarządzania przedsiębiorstwem w celu zdefiniowania nowych priorytetów i wprowadzenia nowych metod pracy, zgodnych z tymi, jakie są w Faymonville. Struktura korporacyjna ułatwi osiągnięcie w jak najkrótszym czasie najlepszych wyników, a w konsekwencji wzrostu obrotów i zatrudnienia w obu firmach."- wyjaśnił Leonardo Ghinamo, prezes Cometto S.P.A.

Łącząc Faymonville z Cometto, Grupa Faymonville inwestuje w nowe segmenty produktów i uzupełnia swoją ofertę o moduły samojezdne. Rodzina produktów Faymonville zaczyna się od marki MAX Trailer, po którą są produkowane naczepy o ładowności 15-60 t. Faymonville jest specjalistą ds. rozwiązań transportowych od 30 do 1000 t. Integracja Cometto z Faymonville będzie korzystna dla obu firm: Faymonville połączy swoją wiedzę o procesach produkcyjnych z know-how Cometto w segmencie modułów samobieżnych.

Zarządzanie jakością Faymonville będzie oddziaływać nie tylko na produkcję, ale również na badania i rozwój, świadczenie usług na całym świecie i dostawy części zamiennych, by zapewnić klientom najlepsze produkty i najwyższą jakość usług. „Wynikiem będą wyższe zdolności produkcyjne i poprawa jakości. To przejęcie znacząco zwiększy naszą pozycję rynkową "- cieszy się Alain Faymonville, prezes Grupy Faymonville. Dzięki temu przejęciu Grupa może zaoferować swoim klientom środki transportu ładunków od 15 do 15 000 t, a nawet cięższych.

Pojazdy ciężaroweCzytaj wszystkie
16-11-2017

Jan de Kraker walczy z prawami Murphy’ego

Firmę Kraker Trailers odwiedziliśmy poprzedniej wiosny, na początku przełomowego skoku w jej historii, związanego z wprowadzeniem nowego modelu naczepy z ruchomą podłogą K-Force. Jak ocenia Jan de Kraker, był to projekt, jaki zdarza się tylko raz w życiu przemysłowca.
07-11-2017

Chłodnicze Atego żywią tych, co bronią

Drżyjcie, wrogowie: w listopadzie na uzbrojenie naszej armii weszło 31 nowych ciężarówek. Wprawdzie nie będą brały bezpośredniego udziału w ew. działaniach zbrojnych, ale pomogą przy dostawach świeżej żywności dla naszych żołnierzy i tym przyczynią się do gotowości bojowej i zwycięstwa.
07-11-2017

Daimler Trucks prezentuje E-FUSO i Vision One

Mitsubishi Fuso Truck and Bus Corporation (MFTBC), spółka-córka koncernu Daimler, zapowiedziała na Tokyo Motor Show pełną elektryfikację wszystkich samochodów ciężarowych i autobusów FUSO w ciągu najbliższych lat.
Samochody dostawczeCzytaj wszystkie
09-11-2017

MAN TGE bliźniak bez kompleksów

Niemal równolegle z VW Crafterem na rynki europejskie trafia bliźniaczy MAN TGE, pierwszy samochód dostawczy marki, jeśli nie liczyć lekkich ciężarówek G90 sprzed ćwierć wieku. Tym razem współpraca z VW przebiega na innej płaszczyźnie, obaj producenci są w jednej grupie i trochę ryzykują, dzieląc między siebie taki sam model.

29-09-2017

Pierwsze szkice nowego Sprintera

W Atlancie, na największych w Ameryce Płn. Targach pojazdów użytkowych North American Commercial Vehicle Show (NACV) Mercedes-Benz Vans ujawnił pierwsze szczegóły nowego Sprintera. Europejska rynkowa premiera modelu odbędzie się w I połowie 2018 r. Zaprojektowany od podstaw, nowy Sprinter ma podnieść wyżej poprzeczkę w tym segmencie, także pod względem wzornictwa.
28-03-2017

Pierwsze Daily CNG dla Moulinot Compost & Biogaz

Przedsiębiorstwo Moulinot Compost & Biogaz powstało w 2013 r. jako część projektu pilotażowego, w którym udział wzięło 80 firm (m.in. restauracje, firmy cateringowe, hotele, sklepy i szkoły). Głównym celem firmy jest prowadzenie zbiórki bioodpadów i świadczenie usługi tzw. repurposingu, czyli zmiany przeznaczenia. Projekt był ukierunkowany na ograniczanie marnotrawstwa żywności i jednoczesną ochronę środowiska.
03-11-2017

Elektrobusy zwarcie koncepcji

Pojazdy elektryczne są od dobrych kilku lat na ustach wszystkich polityków i producentów, ale ten medialny hałas bardzo słabo przekłada się na sprzedaż. W skali świata, elektryczna flota stanowi 0,2% całości.
10-10-2017

Autobusy najnowszej generacji dla Poznania

Przedstawiciele Zarządu MPK w Poznaniu i Solaris Bus & Coach podpisali umowę na zakup 37 autobusów niskopodłogowych. Jest to element strategii odnawiania taboru komunikacji miejskiej w Poznaniu. Umowa dotyczy 19 pojazdów o długości 12 m i 18 autobusów przegubowych, 18-metrowych. „Chcemy wycofać z naszej floty autobusowej najbardziej wyeksploatowane pojazdy.
25-09-2017

Duże zamówienie na autobusy elektryczne Volvo

Autobusy, które będą kursować w Trondheim są całkowicie bezemisyjne, a zużycie energii jest o około 80% niższe niż w porównywalnych autobusach z napędem dieslowskim.

Warsztat i oponyCzytaj wszystkie
06-11-2017

Dayton poszerza asortyment opon ciężarowych

Marka Dayton wprowadza dwie nowe opony segmentu ekonomicznego: D550S na oś kierowaną i D650D na oś napędową do średniej wielkości ciężarówek.

11-10-2017

Nowy autoryzowany serwis Volvo Trucks w Bełku

Pod koniec września nastąpiło oficjalne otwarcie autoryzowanego serwisu Volvo Trucks w Bełku, w województwie śląskim. Właścicielem obiektu jest spółka TMiK Tomasz Dzida, która od wielu lat i z dużym sukcesem prowadzi autoryzowany punkt serwisowy ciężarówek Volvo w Pszczynie.
10-10-2017

Krone otwiera centrum obsługowe w Lyonie

Obiekt Krone pod Lyonem obejmuje 2-kanałowy warsztat obsługowo-naprawczy, 200 m2 biur, 550 m2 magazynu części.

7/2017

SDR 2016

FILM

 

 

 

 

 

Odwiedź także: VANZABUDOWCY