http://www.transporttm.pl/news/261/16/Faymonville-Group-przejmuje-COMETTO

Faymonville Group przejmuje COMETTO!

28-03-2017

Na początku marca doszło do ważnego wydarzenia w niszowym światku producentów środków transportu ładunków ponadwymiarowych. Faymonville, z siedzibą w Luksemburgu, a zakładami także w Belgii i w Polsce, osiągnął porozumienie w sprawie nabycia 100% udziałów Industrie Cometto S.p.A z w Borgo San Dalmazzo w północnych Włoszech.



Założona w 1954 r., Cometto jest nie mniej znanym producentem sprzętu do ciężkich przewozów, cenionym zwłaszcza za moduły transportowe, w tym samobieżne. Firma dostarcza specjalne rozwiązania do przemieszczania najcięższych elementów, m.in. konstrukcji statków i instalacji przemysłowych. Cometto zasłynęła na świecie w latach 80. jako dostawca modułów transportowych dla NASA, przewożących wahadłowce, i rakiety nośne programu Ariane w latach 90. Kilka lat temu Feber podejmował próby zbliżenia jej do polskiego rynku, ale Włosi twardo trzymali się swoich wysublimowanych, jednostkowych rozwiązań i źle na tym wyszli. Ostatnie lata nie były pomyślne dla firmy.

„Decyzja podjęta w ostatnich dniach przez spółkę Cometto, przekazania zakładu Borgo San Dalmazzo do wielonarodowej rodziny belgijskiego Faymonville, ma na celu zabezpieczenie przyszłości firmy i ochronę obecnego poziomu zatrudnienia. Choć trudna i bolesna, wydaje się jedynym możliwym sposobem, by przejść do odbudowy po stagnacji przychodów i nadać firmie nowy impuls wzrostu. Umowa przewiduje zmianę własności w kwietniu 2017. Pomimo nadwyżki budżetu w 2016 r., w ostatnich latach Cometto S.p.A. doświadczyło dramatycznego spadku obrotów (z ponad 40 mln euro do poniżej 30 mln), co w konsekwencji spowodowało redukcję zatrudnienia z ponad 200 do 150 pracowników i groźbę dalszych zwolnień. Przyczyny tej negatywnej tendencji to mniejsze obroty zarówno u tradycyjnych klientów, jak również po stronie nowych rodzin produktów opracowanych, by to zrekompensować! Pierwotny zamiar przejęcia przez Faymonville ok. 50% udziałów Cometto S.p.A uznano za nieopłacalny. Połączenie dwóch różnych struktur wymagałoby bardzo złożonego zarządzania przedsiębiorstwem w celu zdefiniowania nowych priorytetów i wprowadzenia nowych metod pracy, zgodnych z tymi, jakie są w Faymonville. Struktura korporacyjna ułatwi osiągnięcie w jak najkrótszym czasie najlepszych wyników, a w konsekwencji wzrostu obrotów i zatrudnienia w obu firmach."- wyjaśnił Leonardo Ghinamo, prezes Cometto S.P.A.

Łącząc Faymonville z Cometto, Grupa Faymonville inwestuje w nowe segmenty produktów i uzupełnia swoją ofertę o moduły samojezdne. Rodzina produktów Faymonville zaczyna się od marki MAX Trailer, po którą są produkowane naczepy o ładowności 15-60 t. Faymonville jest specjalistą ds. rozwiązań transportowych od 30 do 1000 t. Integracja Cometto z Faymonville będzie korzystna dla obu firm: Faymonville połączy swoją wiedzę o procesach produkcyjnych z know-how Cometto w segmencie modułów samobieżnych.

Zarządzanie jakością Faymonville będzie oddziaływać nie tylko na produkcję, ale również na badania i rozwój, świadczenie usług na całym świecie i dostawy części zamiennych, by zapewnić klientom najlepsze produkty i najwyższą jakość usług. „Wynikiem będą wyższe zdolności produkcyjne i poprawa jakości. To przejęcie znacząco zwiększy naszą pozycję rynkową "- cieszy się Alain Faymonville, prezes Grupy Faymonville. Dzięki temu przejęciu Grupa może zaoferować swoim klientom środki transportu ładunków od 15 do 15 000 t, a nawet cięższych.

Pojazdy ciężaroweCzytaj wszystkie
16-05-2018

Ulubione wydarzenie targowe strażaków już w czerwcu!

Od 7 do 9 czerwca w Targach Kielce nastąpią 3 dni strażackich atrakcji: ciekawa ekspozycja, pokazy dziecięcych drużyn pożarniczych, psy poszukiwawcze w akcji, spotkanie z inicjatorami przedsięwzięcia „Strażacy wspólnie przeciw białaczce”. Tak wyjątkowo zapowiadają się targi pożarnicze KIELCE IRFE-EXPO, na które wstęp będzie bezpłatny!

10-05-2018

IVECO z pełną gamą pojazdów gazowych na TEN-T 2018

IVECO brało udział w Dniach TEN-T 2018 w Lublanie, 9. spotkaniu poświęconym polityce UE w zakresie infrastruktury. Uczestniczyli w niej ministrowie europejscy, posłowie do Parlamentu Europejskiego i główni interesariusze, by omówić synergie między transportem, energią i łącznością cyfrową, przyczyniające się do inteligentnego, zrównoważonego rozwoju i bezpiecznej mobilności opartej na transeuropejskiej sieci transportowej.

08-05-2018

Girteka Logistics wybiera Goodyear

Girteka Logistics wybrała Goodyear na głównego dostawcę opon do 4 tys. ciężarówek i 4,3 tys. naczep obsługujących przewozy firmy. Produkty amerykańskiego koncernu zaspokoją 80% zapotrzebowania floty, w której jeżdżą 2- i 3-osiowe ciągniki oraz głównie 3-osiowe naczepy-chłodnie, jak również coraz więcej naczep skrzyniowych.

Samochody dostawczeCzytaj wszystkie
12-03-2018

Magia Dacii Dokker

Polski rynek lżejszych pojazdów użytkowych też nieźle zakończył ub. rok. Minimalny spadek to raczej efekt zakupów „na zapas” w 2016 r., gdy nadciągało zaostrzenie norm emisyjnych. Poza obawami przed technologią SCR, wpłynęła na to pobudzenie informacja, że kilka marek wycofa silniki 3-litrowe, zastępując je maleńkimi z punktu widzenia tradycyjnych odbiorców.

12-03-2018

VW Poznań świętuje jubileusz i rekord produkcji

VW Poznań ma już za sobą pierwsze 2 mln wyprodukowanych Caddy: jubileuszowy egzemplarz opuścił zakład 8 marca. Był to 7-miejscowy Caddy Maxi Trendline w kolorze białym z silnikiem 1,4 TSI 92 kW.

15-02-2018

MB Sprinter III van z bogatym wnętrzem

Sprinter III generacji zadebiutował 6 lutego w centrum logistycznym Mercedes-Benz w Duisburgu. Dostawy rozpoczną się w czerwcu, w przyszłym roku program zostanie uzupełniony o wersję z napędem elektrycznym. Ale już teraz jest bogaty: po raz pierwszy w tym modelu obok tylnego napędu i fabrycznego 4x4 pojawiła się wersja z przednimi kołami napędzanymi.

10-05-2018

Dobre czasy dla autobusów miejskich MAN

Krótkie Lion's City A21 są napędzane leżącymi silnikami MAN D20 o mocy 206 kW (280 KM), współpracującymi z 6-biegowymi automatycznymi skrzyniami ZF Ecolife. Zabierają 88 pasażerów, 30 z nich znajdzie miejsca siedzące, w tym 8 dostępnych bezpośrednio z podłogi. Przegubowe, 18-metrowe Lion`s City G są wyposażone w silniki D20 o mocy 235 kW (320 KM) i 6-biegowe skrzynie ZF Ecolife. Mogą pomieścić 143 pasażerów, w tym 43 siedzących, a 16 miejsc jest dostępnych z niskiej podłogi: 10 w pierwszym i 6 w drugim członie.

 

08-05-2018

Pierwsze nowe Neoplany Skyliner w Polsce

W dniu 25 kwietnia miało miejsce przekazanie 2 pierwszych w Polsce nowych dwupokładowych autokarów Neoplan Skyliner. Kupiła je firma Bomatur z Czechowic-Dziedzic.

07-05-2018

Nowi klienci zgłaszają się po Solarisy

Solaris Bus & Coach jest obecna na niemieckim rynku od 2000 r. Polski producent na dobre zagościł na tamtejszych drogach, dostarczając do Niemiec ponad 3 tys. autobusów i trolejbusów. Firma stale powiększa liczbę klientów.

Warsztat i oponyCzytaj wszystkie
16-05-2018

Firestone Industrial Products z certyfikatem IATF

Firestone Industrial Products (FSIP) uzyskała certyfikat IATF 16969:2016, potwierdzając najwyższe standardy jakościowe fabryki w Wolsztynie.

09-05-2018

Würth Polska otwiera drzwi i sklepy

Würth Polska zorganizowała 17 kwietnia dzień otwarty w swoim największym sklepie w Polsce, w Warszawie na ul. Puławskiej, inaugurując zarazem jego działanie. To wydarzenie rozpoczęło cykl spotkań z klientami w kolejnych sklepach.

11-04-2018

Jakub Koncewicz zwycięzcą polskiego finału Young Car Mechanic

Poznaliśmy 3 zawodników, którzy podczas poznańskich targów Motor Show wykazali się największą wiedzą i najsprawniej usuwali usterki w samochodach, zapewniając sobie udział w międzynarodowym finale Young Car Mechanic. Polskę będą reprezentować Jakub Koncewicz, Paweł Smolaga i Bartłomiej Januszewski.

3/2018

 

 

 

 

 

Odwiedź także: VANZABUDOWCY