http://www.transporttm.pl/news/103/126/Fabryka-koparkoladowarek-Volvo

Maszyny

Fabryka koparkoładowarek Volvo

20-11-2012
W 2002 r. rozpoczęła się produkcja koparkoładowarek Volvo we Wrocławiu. Obecnie powstają tu maszyny nowej generacji BL 71B i BL 61B. Nowoczesna linia produkcyjna jest zorganizowana wg standardów Volvo Production System (VPS).

System Produkcyjny Volvo to metoda zarządzania, oparta na filozofii Lean Manufacturing, ukierunkowana na uzyskanie produktów najwyższej jakości przy możliwie najniższych kosztach. Na początku października br. linia została poddana ocenie audytorów Grupy Volvo pod kątem wdrożenia zasad VPS i uzys-kała bardzo wysokie noty. „Osiągnięcie doskonałych wyników audytu, to dla nas wielki sukces i niewątpliwy powód do dumy, zwłaszcza w tak istotnym momencie historii fabryki. Znaleźliśmy się w gronie najlepszych organizacji Volvo Construction Equipment w regionie Europy i wśród 10. najwyżej ocenianych zakładów produkcyjnych całej Grupy Volvo. Ocena audytorów potwierdza, że w naszych działaniach obraliśmy właściwy kierunek, a praca włożona w minionych latach we wdrażanie systemu znajduje odzwierciedlenie w doskonałych wynikach, jakie obecnie uzyskujemy” – podkreśla Tommy Bengtsson, dyrektor generalny Volvo CE Wrocław.

Volvo CE we Wrocławiu to kompletna organizacja, obejmująca pełny proces powstawania koparkoładowarki, od fazy projektowania i rozwoju produktu, przez zakupy komponentów, technologię linii produkcyjnej, produkcję, aż po pełną obsługę logistyczną i wsparcie organizacji handlowych. Oddział testów i prototypów (Test & Prototype Operations) Volvo CE w Jaroszowie na Dolnym Śląsku także rozpoczął działalność 10 lat temu i wypracował w tym czasie blisko 300 tys. h testowych. Początkowo sprawdzano tylko koparkoładowarki, natomiast od 2004 r. oddział bada wszystkie maszyny budowlane Volvo, jako jedyne pole w Polsce do testów maszyn Volvo CE.

Historia koparkoładowarek Volvo rozpoczęła się w 1965 roku, ale w 2002 r. otwarto w niej nową kartę. Wykorzystując opinię klientów z całego świata, opracowano od podstaw nowe modele BL71 i BL61, tzw. sideshift, czyli wyposażone w przesuw boczny części koparkowej, wykorzystywane w Europie, Afryce, Azji i Oceanii. Rok później zadebiutowały modele przeznaczone na rynki obu Ameryk BL60 i BL70, tzw. centermount, czyli wyposażone w część koparkową zainstalowaną centralnie. Pierwsza publiczna prezentacja tych koparkoładowarek na targach ConExpo w Las Vegas wzbudziła wielkie zainteresowanie i wkrótce zaczęły napływać duże zamówienia z tego rynku. W związku z popytem w USA i coraz większym potencjałem Ameryki Łacińskiej, w 2009 r. zapadła decyzja o uruchomieniu drugiej fabryki koparkoładowarek w Meksyku.

Kolejna kluczowa data to 2011 r. i nowa seria maszyn B o nowym, stylowym designie, jeszcze bardziej przyjaznej dla operatora kabinie i nowych wersjach silnikowych.

Koparkoładowarki z Wrocławia są znane w 97 krajach świata. Oprócz kluczowych rynków, jak Rosja, Brazylia, Turcja, Francja i Polska, można znaleźć je także na Filipinach, w Sierra Leone czy na Mauritiusie. Do produkcji koparkoładowarki Volvo potrzeba blisko 2 tys. komponentów. Niemal 40% (wartościowo) z nich pochodzi od dostawców z Polski. Kilkunastu kluczowych dostawców jest ulokowanych w okolicach Wrocławia. Część z nich dostarcza swoje komponenty nie tylko do Wrocławia, ale także do fabryki w Meksyku.

Koparkoładowarki Volvo różnią się od innych maszyn na rynku przede wszystkim nowoczesnym designem i jakością materiałów. Wielu klientów podkreśla, że maszyny z Wrocławia są obecnie najlepiej prezentującymi się maszynami i że to jeden z powodów, dla których zdecydowali się je wybrać. Inne to trwałość maszyn Volvo, zaprojektowanych na lata ciężkiej pracy, i wysoka wydajność. Niezwykle silna część ładowarkowa, sterowanie za pomocą opatentowanego joysticka umożliwiającego pracę łyżką ładowarkową i zmianę kierunków jazdy, czy precyzyjna hydraulika części koparkowej dzięki systemowi flow-sharing, to tylko niektóre z zalet tych maszyn.

Dbałość Volvo o bezpieczeństwo, to przede wszystkim 3-punktowy dostęp do kabiny, bezpoślizgowe stopnie, dostęp obsługowy z poziomu ziemi, światła LED i wiele innych rozwiązań minimalizujących ryzyko wypadku. Koparkoładowarki Volvo wyprzedzają inne pod względem komfortu pracy operatora.

6/2017

SDR 2016

FILM

 

 

 

 

 

Wydawnictwo: AUTO Technika Motoryzacyjna
Odwiedź także: Van Ekstra